Softhouse Consultings teknik bakom Klarnas nya mobilbiljetter till Flytoget.

Klarna har, tillsammans med Soufthouse Consulting, vunnit Flytogets offentliga upphandling om att leverera en ny, enkel och användarvänlig mobil biljettlösning för alla Flytogets resenärer som åker till och från Oslo Lufthavn (Gardermoen). Softhouse Consulting levererar den tekniska lösningen.

Klarna står för köpupplevelsen och Softhouse Consultings för biljettlösning och mobilklient. Med den nya biljettlösningen blir det enklare att resa med Flytoget, både för förstagångsanvändare och frekventa resenärer.

Första fasen i utvecklingsarbetet har redan startat och kommer att resultera i driftsättning av de viktigaste funktionerna för resenärerna redan Q4 2015.

Flytoget levererade 6,8 miljoner resor till och från Oslo Lufthavn under 2014 med hög punktlighet och mycket hög kundnöjdhet (97,4%).

För mer information, vänligen kontakta:
Ola Persson, affärsansvarig mobila biljettlösningar, Softhouse Consulting AB, ola.persson@softhouse.se, 0708-308474.
Albin Jansson, Head of Transportation, Klarna AB, albin.jansson@klarna.com.