Softhouse investerar i Pitchler

Softhouse investerar i Pitchler – en tjänst som hjälper jobbsökare

 

Softhouse Invest har gått in som delägare i Pitchler Global AB. Detta nystartade Växjö-företag erbjuder mobila tjänster inom rekrytering. Man utgår från jobbsökaren och erbjuder bland annat en personlig pitch via video.

 

Bakom Pitchler Global AB står en grupp lokala entreprenörer med mångårig erfarenhet inom innovation, produktutveckling och marknadsföring. Idén till tjänsten har sprungit ur det växande behovet för aktivt jobbsökande som präglar dagens arbetsmarknad. Stommen för den personliga presentationen är en kort video i form av en så kallad elevator pitch. Tjänsten befinner sig för närvarande i beta-fas, men man beräknar att lansering kommer att ske i mars.

– Tjänsten ligger väl i tiden och företaget passar in i vår investeringsstrategi, säger Stefan Johansson, VD för Softhouse Invest AB. De erbjuder en efterfrågad produkt, en intäktsström, upparbetade partners och ett rutinerat team. Vi på Softhouse kan bidra med erfarenhet och bredd inom mjukvaruutveckling. Vi ser ljust på framtiden för Pitchler!

– Vi har höga förväntningar på samarbetet med Softhouse, säger Peter Thorin, VD för Pitchler Global AB. De är den perfekta partnern för att förverkliga våra tekniska och affärsmässiga ambitioner. Och genom att ha Google som partner – via Softhouse – kan vi ta våra första steg mot att nå ut globalt med vår pitching-app.

 

Vill ni veta mer om vår investering i Pitchler? 
Kontakta Jenny Rosencrantz, kommunikationschef, på 070-941 82 65 eller skicka ett mail till jenny.rosencrantz@softhouse.se