by Ardiana Spahija
Share
I den nya versionen av Östgötatrafikens app kan resenärerna numera välja Swish när de betalar biljetten. Responsen från kunderna har varit över förväntan: redan efter en vecka betalades var fjärde köp i appen med Swish.
Lördagen den 14 januari rullade Softhouse ut en uppgraderad version av Östgötatrafikens biljett-app – den första i Sverige som erbjuder Swish som betalningslösning. Första dagen valde 10 procent av app-användarna att betala på detta vis, och efter en vecka, hela 25 procent.
Vi ville göra det ännu enklare för kunderna att betala biljetten i appen, därför är vi glada att kunna erbjuda Swish som en ny betalningslösning, säger Eva Jylltorp, kommunikationschef på Östgötatrafiken.
Swish för privatpersoner har funnits i Sverige sedan 2012 och har idag cirka fem miljoner registrerade användare. Hittills har det mest handlat om att privatpersoner har fört över pengar till varandra, men nu satsar Swish stort på relationen mellan konsument och företag.
Ambitionen med vår nya tjänst Swish Handel är att betala enklare vid fler tillfällen, till exempel vid e-handel, säger Anna-Lena Wretman, VD för GetSwish AB. Det glädjer oss att Östgötatrafiken vill vara så tidigt ute med att erbjuda Swish som betalningslösning i sin app och att det snabbt har blivit så populärt.
Vi tror på Swish som betalningslösning och det är därför vi har ansträngt oss lite extra för att ligga först i spåret när det gäller biljett-appar, säger Ola Persson, affärsansvarig för Mobila biljetter på Softhouse i Malmö. Vi är övertygande om att 2017 kommer vara året då många kollektivtrafikbolag väljer att integrera swish i sina lösningar – vi har märkt av ett kraftigt ökat intresse för Swish från kunder och även andra intresserade som vill höra mer om hur tjänsten kan integreras med befintliga biljett-appar.
Vill ni veta mer om våra mobila biljettlösningar?
Kontakta Ola Persson på 0708-30 84 74 eller skicka ett mail till ola.persson@softhouse.se
STAY IN THE LOOP